Padel bij TPC de Ooievaars

Tennis & Padelclub de Ooievaars heeft sinds juni twee padelbanen liggen! In 2021 zijn we begonnen met de voorbereidingen en in februari 2022 hebben onze leden in de Algemene Leden Vergadering ingestemd met onze padelplannen. De aanleg van de padelbanen startte in april en op 18 juni konden we de eerste ballen slaan.

En we kunnen best zeggen dat het een groot succes is.  De leden zijn heel enthousiast over padel en we hebben heel wat nieuwe leden mogen verwelkomen. We zijn ook heel blij met de grote groep nieuwe jeugdleden. Het is gezellig druk, maar je kunt nog heel goed een baan reserveren.

De officiele opening was een hele mooie en gezellige dag met lekkere hapjes, gratis clinics en een schitterende demonstratie wedstrijd. We hebben een heel mooi padelclinic en -trainingenaanbod zodat je goed de techniek en tactiek van spel kan leren.   En padel vind je terug in alle activiteiten die we op onze club organiseren zoals: ons Open Toernooi, de competitie, de husselavond, het HHH-toernooi en de onderlinge jeugdwedstrijdjes. Wij hopen dat jullie ook blij zijn met deze uitbreiding.

Wat is Padel?
Padel is voor jong en oud ! Je speelt padel met 4 personen op een klein veld en de wanden zijn onderdeel van het spel. Het is makkelijk te leren en met de juiste tactiek kun je veel punten winnen. Het draait dus niet alléén om pure kracht ! Dat maakt deze racketsport geschikt voor iedereen. Padel is daarom één van de snelst groeiende sporten van Europa. Wil je meer weten over padel, de regels en hoe het eruit ziet? Kijk dan hier verder!

Padel is voor iedereen!

Padel is dus een sport voor jong en oud, maar wij gaan verder. TPC de Ooievaars wil graag extra aandacht geven aan onze maatschappelijke functie als sportclub. We zijn niet alleen een plek waar je gezond en actief bezig bent, maar waar sociale contacten en gezelligheid nét zo belangrijk zijn. Daarom organiseren we door het jaar heen diverse leuke activiteiten en toernooien en zet ons kleine en gezellige vrijwilligersteam zich in voor de onderhoud van ons park. Ook vinden we dat padel en tennis voor iedereen toegankelijk moet zijn. Onze padelbanen zullen daarom toegankelijk worden voor rolstoelers en zullen we gaan samenwerken met “Bijzonder Gewoon Sporten”, die het sporten voor mensen met bijv. autisme mogelijk maakt. Verder zijn er bij ons sportmogelijkheden voor mensen met een lastige financiële situatie of mensen met een taalachterstand. Neem contact met ons op voor meer informatie. We laten je graag kennis maken met padel of tennis binnen onze veilige verenigingscultuur.

Aanmelden?

Wil je lid worden en ook lekker sporten op onze padelbanen? Meld je dan hier aan!