Moritz Open 2024

06 februari 2024

Van 18 maart tot en met 24 maart vond het 2e Moritz Open, Tennis en Padel, plaats in Hank.
De weergoden waren ons de eerste dagen goed gezind. De wat koudere en nattere weekenddagen konden de sportiviteit en overwinningsdrang van de deelnemers niet deren. Er werd gestreden om ieder punt.

De inschrijvingen voor tennis waren wat minder dan andere jaren, daarentegen was Padel flink gegroeid. Het toernooi is in zijn geheel gegroeid met +24 deelnemers en + 38 wedstrijden.

Met inschrijvingen van ver buiten Hank in allerlei speelsterkten, de vele vrijwilligers en diverse sponsoren, mag gerust gesteld worden dat een succesvol toernooi is geweest. Kortom de Tennis- en Padelclub de Ooievaars in Hank leeft volop! Ook het ooievaarsnest dat op de club aanwezig is, werd bezocht door een heuse Ooievaar.

Zondag zijn de finales en laatste poulewedstrijden gespeeld om die felbegeerde 1e plaats. Tussen de buien door zijn deze wedstrijden door de vele bezoekers bezocht. De winnaars van de padel herendubbel 5, brachten dagenlang hun eigen fanclub mee, met een schitterend spandoek, sommige deelnemers doen echt alles om te winnen.

In de hoogste categorie tennis, de herenenkel 5, streden Eric van Bergen (Roosendaal) en Steven Braun (Breda) om de eer. Onder een mooie lentezon aan het einde van de middag werd Eric winnaar door Steven te verslaan met 6-3 en 6-1. Bij de padel werd in de herendubbel 4 om de hoogste plaats gespeeld. Een lokale strijd tussen Werkendam en Sleeuwijk, eindigde met 6-4 en 6-4 op het scorebord in het voordeel van Bastien Begeman en Martijn Both, spelend voor Werkendam.

Tot slot is iedereen bedankt - van deelnemer tot organisatie en van vrijwilliger tot sponsor. Graag zien wij iedereen terug in september om deel te nemen aan ons zomertoernooi, het Kurenpolder Open. Mocht je niet mee gedaan hebben of kon je deze editie niet, dan ben je van harte welkom om de volgende editie mee te doen.

Voor alle standen en uitslagen kun je kijken op: Moritz Open 2024.

Nieuwscategorieën